Blu-Swing「Rain」歌詞和訳してみた。

追記:歌詞はChihiroさんという方が書いたみたいだが、CDに歌詞カードがないらしいから、こうやって聞き取るしかないよね。
 
(以下、Facebook投稿記事↓)
 
Blu-Swing「Rain」という曲、毎日聴いても飽きないくらいとっても良い歌です。
歌詞カードがないので、英語原文は私とYouTubeコメント欄の方々との共同作業で聞き取りました。

(歌詞)

Never learned to love
Their cloudy days and their rain
I've always saw that it only made my face duller
Never might have been a wind of change but surely this is my first time
I've heard the melody playing at the shoreline

Keep on singing for me
Another drop falls over this lonely place where the sun is shy
So give you a daring take me dancing
If you are, if you're my
Love song I'm hearing now
Pouring down into my heart
Then I'll draw you near
And feel you 'til morning


Never liked that is glowing about that to on the last
I forget to how to paint it
I'd like to know more
When I see a shape of sky in the glass of wine in my hand
I felt that everything
It's could be on blind

Keep on singing for me
Another drop falls over this lonely place where the sun is shy
So give you a daring take me dancing
If you are, if you're my
Love song I'm hearing now
Pouring down into my heart
Then I'll draw you near
And feel you 'til morning

Keep on singing with you to the cause of this laughter the reason
of the mockery
I am under the sky if you are the rain keep on falling
You are my, you are my
Love song I'm hearing now
Pouring down into my heart
Come on kiss my ears and feel me 'til morning


(和訳)

愛することを学んだことがなかった 曇りの日と雨 いつもそれが機嫌を悪くするだけだった 決して変化の風ではなかったかもしれないけど、確かにこれは初めて 海岸線でメロディーが流れるのを聴いた 私のために歌い続けて 太陽が恥ずかしがって隠れているこの孤独な場所に別の滴が落ちる だから大胆に踊って もしあなたが、もしあなたが私のラブソングなら 今、心に落ちるのを聴いている それから私はあなたを近くに降らせ、朝まであなたを感じるの ラストに輝いているのは好きじゃない 描き方を忘れたので、もっと知りたい 手にしたワインのグラスに空の形を見ると すべてを感じた 先行きが不透明ね 私のために歌い続けて 太陽が恥ずかしがって隠れているこの孤独な場所に別の滴が落ちる だから大胆に踊って もしあなたが、もしあなたが私のラブソングなら 今、心に落ちるのを聴いている それから私はあなたを近くに降らせ、朝まであなたを感じるの あなたと一緒にこの嗤いの理由に向かって歌い続けるの あなたが降り続ける雨なら、私は空の下にいるから あなたは私の、あなたは私のラブソング 今、心に落ちるのが聴こえてきて 私の耳にキスをして、朝まで私を感じるの